maandag 9 juni 2014

Badkamer reiniger van groene zeep!

De luxe van een vakantie in een mooi hotel was voor mij, in mijn jonge jaren, een hotelkamer met een bad. Heerlijk badderen in een altijd stralend schone badkamer, het was de ideale manier om me het absolute verwende luxe gevoel te geven. Inmiddels ben ik al menig jaar in het bezit van een badkamer met dat luxe bad en ik moet zeggen het blijft heerlijk.

Wel jammer dat die badkamer niet zoals in een hotel altijd op een geheimzinnige manier stralend schoon was. Ik moest zelf aan de slag.

Nu hebben jullie misschien al gelezen dat ik een paar foefjes heb ontdekt die het poetsen makkelijker, sneller en daarom veel prettiger maken. De laatste weken ben ik aan het experimenteren met een nieuw schoonmaakmiddel.

Het idee ontstond toen ik door mijn allesreiniger op basis van vloeibare zeep heen was. Gelukkig had ik nog een pot groene zeep staan. Het is eenvoudig te maken is en geeft iedere keer een echt blinkend schoon resultaat.
 
 

Je maakt het als volgt: kook 1/2 liter water en voeg daar een volle eetlepel groene zeep aan toe. Als de zeep volledig in het kokende water is opgelost voeg je er een eetlepel wassoda aan toe. Laat alles afkoelen en doe het in een schoonmaakmiddel fles met een kleine opening.

Gebruik een flinke schuurspons, een z.g.n. sanitair spons, maak spons, bad, douche en/of tegelwanden nat en gebruik het schoonmaakmiddel onverdund op de spons. Gewoon snel en eenvoudig de boel afsoppen. Afspoelen en met een doekje nadrogen. Het resultaat is een stralend schone badkamer, in een fractie van de tijd.

Ook deze manier van schoonmaken gaat nog sneller als je badkamer "voor geweekt" is zoals in dit berichtje staat. http://huishoudenmetplezier.blogspot.nl/2013/12/de-badkamer-snel-en-makkelijk-schoon.html

Het schoonmaakmiddel is ook heerlijk om vloeren mee te schrobben. Wel even na dweilen met schoon water.
Een eenvoudig product dat naar mijn mening beter en sneller schoonmaakt dan vele moderne middelen en zonder belasting voor milieu en portemonnee.

 

 

 

3 opmerkingen:

Oven reparatie Den Haag zei

bedankt voor de tip!

Esther zei

Is 'wassoda' het oranje pakje? Of is dat 'gewone' soda?

Helma - Huishouden met plezier zei

Hallo Esther,
De wassoda is de soda die je koopt in iedere supermarkt gewone grove soda in een plastic zak.
Succes met dit recept.

Helma